Tuesday, January 14, 2014

Din partea casei am primit


   Acum cateva carillon music luni nici nu auzisem de Thassos, iar Grecia ca destinatie de vacanta nu ma prea atragea. Asta pentru ca acum cativa ani am fost in Paralia Katerini care nu doar ca nu prea m-a impresionat, ba chiar nu mi-a placut deloc.
   carillon music Am facut un scurt research pe net si am vazut cateva plaje frumoase, multe article despre drum, mancare si cazare si apoi au inceput sa se umple albumele de pe facebook cu poze de acolo. Si cum aveam nevoie de un concediu de relaxare, in care sa nu mai alerg de dimineata pana seara cu aparatul foto atarnat de gat, am hotarat carillon music sa mergem si noi in Thassos, ca tot e aproape si sunt ceva sanse sa ne placa.
   Dar habar n-aveam noi atunci ca o sa ne indragostim de Grecia in vacanta asta. Si chiar ne intrebam inainte de a pleca, ce ne facem daca ne indragostim de tara asta. Dupa o saptamana acolo, raspunsul a fost simplu: venim in fiecare an :). Asa i-am inteles si eu pe fanii Greciei care nu rateaza nici o vara acolo.
   O sa trec repede peste partea cu drumul, care a durat 10 ore la dus si 12 la intors (mai multe pauze, mai putina autostrada) si pe care l-am cam blestemat (partea din Bulgaria) si voi trece la partea carillon music draguta de pe ferryboat-ul care ne-a transportat de la Keramoti in Thassos (Limenas). Ferryboat-urile sunt mereu insotite de pescarusi infometati care mananca paine si biscuiti aduse de turisti special pentru carillon music ei. Puteti face niste fotografii foarte frumoase pentru ca pescarusii vin foarte aproape de ferry si nu sunt deloc timizi.
   carillon music Capitala Thassos-ului, Limenas, e un orasel foarte frumos, cu multi pescari si cu peisaje foarte frumoase. Noi n-am stat foarte mult acolo, insa destul incat sa surprindem putin atmosfera si sa mancam o inghetata de mastic cu rodie si iaurt cu nuci.
   A venit si ora primei cine pe care am luat-o la restaurantul Korali din Skala Potamia, recomandat de o prietena care fusese acolo cu o luna in urma. Cum stiam deja de ceva timp ca prima masa in Grecia trebuia sa contina caracatita, am comandat o portie caracatita si calamar la gratar si o portie de peste spada. Ambele au venit cu garnitura si salata. carillon music De la prima inghititura mi-am dat ochii peste cap si nu mi-a mai tacut gura. "Doamne, ce bun e!", "Ce fraged e pestele!", "Excelent!", "Asta mancam tot timpul cat stam aici?", "Wow, ce legume gustoase", "Oare ce-au pus pe painea asta prajita de e atat de buna" si tot asa pana la ultima bucatica. Si inca doua ore dupa aia :). Cred ca am si visat mancarea asta in noaptea ce a urmat. Deci, a fost absolut divina. Apoi a venit si desertul din partea casei: doua prajiturele cu cocos si doua bucati de pepene rosu. Toate astea plus doua beri au costat fix cat se vede pe nota facuta pe fata de masa: 25.4 euro. Pai in Spania abia mancam carillon music un singur fel de banii astia, sau aproape :). Oricum, preturile mi s-a parut foarte ok, avand in vedere ca apa, desertul si painea sunt din partea casei.
   Urmatoarele zile ne-am plimbat cu masina prin mai multe orasele si am vizitat mai multe plaje. Cea mai apropiata de noi era Golden Beach, fiind chiar in prelungirea plajei din Skala Potamia. 
Din partea casei am primit
   Nu are rost sa repet cat de bune au fost toate, dar crevetii si calamarul (in jur de 12 euro portia) sunt carillon music in varful listei culinare a vacantei. Crevetii au fost extrem de gustosi, iar calamarul foarte fraged si bine combinat cu restul ingredientelor. carillon music
   Inaite sa plec in vacanta, citisem ca in orasul carillon music Theologos sunt multe taverne care pregatesc carne de miel foarte buna. Si desi nu mananc prea des carne de miel si nici nu imi place in mod deosebit, am vrut sa o incerc acolo. carillon music Din toate tavernele am ales Stelios, o taverna despre care citisem pe net ca ar fi foarte ok.
   Am ajuns acolo in jurul pranzului si terasa era destul de aglomerata, adica un semn bun. Am primit din partea casei ficat de miel si cate un paharel de ouzo si am comandat miel la protap (o portie de 500 gr pt ca nu erau mai mici) care venea cu o garnitura (destul de mica) de cartofi prajiti (12 euro).
   Insa satul merita vizitat deoarece este pitoresc si gasiti un mester artizan care face sandale manual, dar si o doamna care si-a scos in fata casei, pe o masa, productia de miere si de ulei de masline facut de ea. Eu mi-am luat o sticla mica de ulei cu 3 euro si doua borcane de miere, unul de flori de portocali si unul de pin,tot cu 3 euro bucata. Pe doamna o gasiti pe strada principala, putin mai sus de taverna Stelios.
    Intr-una din zile am inchiriat un ATV si am mers la cea mai laudata plaja a insulei, Marble Beach. Este intr-adevar foarte frumoasa, insa foarte aglomerata. La ora 11 nu am mai gasit nici un sezlong liber si nici loc de stat pe cearsaf nu prea se gaseste. Pe la pranz am avut noroc sa se eliber

No comments:

Post a Comment